RSS

زنان برنده اسکار شوهرانشان را طلاق میدهند

01 فوریه

گزارشی جالب: زنان برنده اسکار شوهرانشان را طلاق میدهند!

برندگان زن زودتر طلاق می‌گیرند

محققان دو دانشگاه کانادایی و آمریکایی با محاسبات آماری نشان دادند برندگان جایزه اسکار در بخش برترین بازیگر زن نسبت به کاندیداهای این بخش که موفق به دریافت جایزه اسکار نمی شوند در معرض بالاتری از خطر طلاق قرار دارند.

 

 


بر اساس این مطالعات در دوره ای طولانی مدت برندگان بازیگر برتر زن در مراسم اسکار به سرعت در معرض خطر طلاق قرار گرفته اند در حالیکه برندگان مرد در بخش برترین بازیگر مرد مراسم اسکار پس از دریافت جوایز خود چنین شرایطی را تجربه نمی کنند.
این تحقیق توسط محققان دانشگاه تورنتو و کارنگی ملون انجام گرفته است. طی این مطالعه محققان دریافته اند تفاوتهای جنسیتی در میان انسانها به صورت تاریخی جایگاه و قدرت بالاتر را به مردها و جایگاه و قدرت کمتر را ویژه زنها در نظر گرفته است از این رو زیر پا گذاشته شدن این هنجار اجتماعی برای مثال در زندگی زناشویی و زمانی که زن به موفقیت یا درآمدی بیشتر از همسرش دست پیدا می‌کند، می تواند منجر به تخریب رابطه زوج شود.

نمودار میزان بقای ازدواج بر اساس جنسیت و دریافت جایزه اسکار
به گفته محققان این نتایج نشان می دهد که حتی زندگی مشترک مشهورترین افراد جهان نیز پس از عبور از موفقیت آمیزترین بخش از زندگی حرفه ای یا همان زیر پا گذاشتن هنجار اجتماعی، در خطر است. نتایج این تحقیق نشان می دهد موفقیت ناگهانی در زندگی حرفه ای زنها می تواند میزان دوام زندگی مشترک آنها را کاهش دهد.
در این مطالعه زندگی مشترک 751 هنرپیشه زن که در سالهای 1936 تا 2010 کاندیدای دریافت اسکار شده اند مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهند برندگان اسکار برترین هنرپیشه زن، به نسبت کاندیداهایی که این جایزه را دریافت نکرده اند، 63 درصد در معرض فروپاشی زندگی مشترک قرار دارند.
بر اساس گزارش گیزمگ، میانگین دوام ازدواج در میان برندگان اسکار در حدود 4.30 سال است در حالیکه ازدواج کاندیداهایی که این جایزه را دریافت نکرده اند، به صورت میانگین 9.51 سال به زندگی مشترک خود ادامه می دهند.

 

 
8 دیدگاه

نوشته شده توسط در فوریه 1, 2011 در Uncategorized

 

8 پاسخ به “زنان برنده اسکار شوهرانشان را طلاق میدهند

  1. 3pidE

    فوریه 1, 2011 at 2:35 ب.ظ.

    خيلي جالب بود مرسسي

     
  2. 3ta

    فوریه 1, 2011 at 3:15 ب.ظ.

    کلا تو هالیوود زندگی همه در معرض فرو پاشی دلیلش هم واضحه ممکنه دیر و زود داشته باشه …

     
  3. aida-nyk

    فوریه 1, 2011 at 4:15 ب.ظ.

    این سندرای طیفلکی که بهش خیانت شد وگرنه که آدمی نیست جوگیر بشه

     
  4. Jigar bala

    فوریه 1, 2011 at 5:01 ب.ظ.

    ايووووول چه باحاااااال تا حالا دقت نكرده بودم!!

    مرسسسسسسي

     
  5. میچکا

    فوریه 1, 2011 at 6:34 ب.ظ.

    چه دقتی داشتن اینا. مرسی جالب بود

     
  6. vahid

    فوریه 2, 2011 at 12:42 ق.ظ.

    ممنون دادا

     
  7. آناهیتا-Angel_fn71

    فوریه 2, 2011 at 3:34 ق.ظ.

    ربطی نداره به نظرم.مثلن اون خانومه زن جیمز کمرون-اسمشو یادم رفده- قبل از اسکار طلاق گرفده بود:) ولی اگه مثلن بعدش میگرف میگفدن بیا! اینم از این:دی

    ولی جالب بود مرسی

     
  8. amin

    فوریه 2, 2011 at 3:26 ب.ظ.

    مثال نقض:کاترين زتا جونز

     

بیان دیدگاه